Kuluttajien toiminta
Tehdään pieni ajatusleikki. Jos ajattelet omaa hakukonekäyttäytymistä viimeisen viikon ajalta niin kuinka monta kertaa olet klikannut itsesi toiselle tai jopa kolmannelle hakutulossivulle? Entä monta kertaa olet klikannut ensimäisestä mainoksesta? Monelle vastaus on sama, harvemmin kuin kerran. Tutkimukset osoittavat ihmisten sivuvierailut ja niistä muodostuvat ostopäätökset keskittyvät ensimmäisen hakusivun orgaanisiin tuloksiin. Nämä ovat niitä sivuja joita pidetään luotettavimpina ja joilla vieraillaan eniten.
Näkyvyydellä loppuunmyyty
Tuloksiin vaikuttaa monia asia. Me Viendolla panostamme verkkosivujen optimointiin monella eri hakusanalla. Voimme käyttää esimerkkinä ravintolatoimintaa. Usein törmää sivustoihin, jotka ovat optimoitu ensimmäiseksi vaikka ”ravintola Salo” hakusanalla ja sisältö on luotu sen mukaan. Miltä kuulostaisi, jos yrityksesi löytyisi kaikilla liiketoimintaasi liittyvillä hakusanoilla ensimmäiseltä sivulta? Olipa kyse joulupöytä tai isänpäivän kattausten myynnistä, ravintolasi löytyisi ensimmäisenä orgaanisista hakutuloksista eikä muuta markkinointia edes tarvitse harkita, kun orgaaninen näkyvyys on tavoittanut asiakkaasi.